[quote="autorus"]Nie, robię głośniczki i maty. Komentarz był do kolegi powyżej. Wydaje mi się ze poskąpił na matki.
700-75=625zł
zastanawiam sie czy róznica w zastosowaniu dynamatu czy innej firmówki jest warta 6 stówek, ja wolałem zakupic wzmaka. a przy wygłuszaniu chodziło mi o pozbycie sie metalicznego dzwieku rezonującej blachy i uwazam ze efekt osiągnąłem.
pozatym spoty są po to aby weryfikowac rózne teorie w praktyce, tzn w odsłuchu.
zastanawiam sie czy róznica w zastosowaniu dynamatu czy innej firmówki jest warta 6 stówek, ja wolałem zakupic wzmaka. a przy wygłuszaniu chodziło mi o pozbycie sie metalicznego dzwieku rezonującej blachy i uwazam ze efekt osiągnąłem.
może się wydawać że nie ma, ale jest :diabelski_usmiech i to znaczna :szeroki_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Nexus6, witam jestem nowym użytkownikiem niestety nie octavii, mam prośbe i pytanie zarazem chcialbym kupic radio w cenie do 1000 zl wchodzi w gre allegro itp. zastanawiam sie nad clarionami i alpine jakie modele moglbys polecic ? moze alpine 9812?? albo clarion 658 albo 758?? a moze caliem inne z gory dzieki za info pozdr
Sorka za odbicie od tematu , ale czy idze zamontowac panele MDF bez rozbierania drzwi. Chodzi mi o to czy wystarczy zdemontowac " koszyczek" i glosnik :?:
kross12, A spojrzałeś na datę tego posta?? Sierpień 2005 czyli 5 lat temu!!. Wtedy pewnie POWE jeszcze nie robiła dystansów...
Fakt nie spojrzałem na datę... mój błąd
A co do produkcji dystansów to myślę że jednak robili :arrow: "Od 1997 roku zajmujemy się produkcją sprzętu caraudio"
PS. strona powstała w 2004
Osobiście robię panele do Octavii za każdym razem indywidualnie do danych spikerów. Miałem również okazję montować panele z Powe. Ogólnie wyglądają ok - są zrobione bardzo dobrze pod względem technicznym (maszynowo). Wolałem jednak wykonać nowe panele które były przygotowane pod konkretny model głośnika .... :diabelski_usmiech
[center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
****** > www.audiocar.pl < ******
Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;] [/center:f683551993]
Nawet nie tylko to ... Panel Powe jest mniejszy niż te które ja robię ... Ciężko jest odpowiednio wytłumić drzwi + wszystko ładnie zrobić z takim krótkim panelem.
[center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
****** > www.audiocar.pl < ******
Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;] [/center:f683551993]
ja kombinowalem ostatnio z blacha i calkiem sztywne w koncu sa drzwi oczywiscie z panelem od powe :diabelski_usmiech
co na moje gumowe ucho poprawilo precyzyjnosc kicka, nie ma go wiecej ale jest bardziej punktowy... wiec moim zdaniem dobre i sztywne mocowanie woofera to podstawa
pozdr.
Bartek
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Chciałbym troszkę odświeżyć temat, bo kilka pytań znowu mam, a ciężko mi znaleźć na nie odpowiedzi na forum.
Mam już maty, mam już zmywacz silikonowy do czyszczenia wewnętrznej strony drzwi...
1) już kilka razy zdarzyło mi się czytać o "cieknących" drzwiach podczas deszczu, jak najlepiej zrobić ,aby temu zapobiec? gdzieś czytałem o "daszku" ale z maty?
2) za cholerę nie wyobrażam sobie na dzień dzisiejszy tylko oglądając zdjęcia od innych podczas wygłuszeń, w jaki sposób mam przykleić mate w wnętrzu drzwi zza silnikiem od podnoszenia szyby? tam jest tak daleko od otworu do góry drzwi. Jak to rozwiązaliście, dało się?
3) jak ma się twardość maty podczas cięcia? bo wiadomo że nie będę kleił płatami 50x50 tylko na odpowiadające mi kawałki będę sobie podcinać, zwykłe nożyczki podołają?
4) Jak najlepiej się nastawić do oklejania "zewnętrznej" części drzwi, jeżeli chodzi o odpowiednie wyprofilowanie maty "wgłąb" aby nie była za lekko wgięta. Za każdym razem przykładać tapicerkę? bo widzę że nikt nie ma na sztywno/prosto zaklejonych tych otworów.
5)dopiero dzisiaj doczytałem, że maty np Boll'a mają taką strukturę tj. krokodyla skóry , i że niby trzeba po nałożeniu tak ją rozgrzewać aby nie było widać tej "skórki" - czytałem i sam się dziwiłem, bo to naprawdę mocno było by trzeba nagrzewać mate.
oczywiście wiem, ze trzeba z sobą zabrać dużą ilość plastrów itd. bo zapewne całe ręce będą pocięte od tych otworów... myślę aby na czas zaklejania wnętrza drzwi, jakoś je okleić taśmą aby były mniej ostre
Evil, jak kupiles bolla to teraz bedziesz musial kombinowac ... co do dziur to ta wielka musi byc wprofilowana w glab drzwi bo nie zamkniesz tapicerki... dobrze by bylo zrobic wyprofilowane plaskowniki w celu usztywnienia maty. Co do ciecia maty ja zawsze robie to nozem... Otwory technologiczne sluza do dostania sie wewnatrz drzwi. Troche gimnastyki jest ale da sie to zrobic. Daszek mozesz zrobic nad glosnikiem, ja robilem z blachy.
Pozdr.
Bartek
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Evil, Ja wyklejałem i ciąłem maty Dymamata zwyklymi nożyczkami. Aby wykleić zewnętrzne poszycie drzwi za silniczkiem odepnij sobie wtyczkę i wyciągnij całą wiązkę od zasilania silniczka szyb. Ja w jednych drzwiach podzieliłem sobie wyklejenie na trzy pionowe pasy a w drugich na cztery pionowe. Najpierw odkleiłem wstępnie całkowicie papier zabezpieczający część klejąca maty. Potem delikatnie go przylożyłem zpowrotem i wsunąłem od dołu za środkowe wzmocnienie drzwi pierwszy pasek. Przesunąłem do w lewo na maxa i dopiero wtedy lekko wysuwałem papier zabezpieczający z pod spodu i doklejałem matę.
Powiem że o dziwo lepiej to szło w zimę jak w garażu miałem max 10 stopni. Mata była sztywna i aż tak się nie kleiła wszędzie gdzie nie trzeba a i tak potem trzeba każdy centymetr wygrzać opalarką i mocno docisnąć.
Co do dociskania maty w środku drzwi w górnych partiach to ręka wejdzie ci za łokieć przez górny otwór w kształcie kwadratu koło rygla blokującego drzwi. Trochę przy tym poździerasz naskórka ale wchodzi
Co do oklejenie zewnętrznej części drzwi i głównego otworu techologicznego w który wchodzi kieszeń to możesz np wstępnie przykleić kilka pasków jakiejś elestycznej szerokiej taśmy klejącej. Założysz tapicerkę dociśniesz a potem zobaczysz jakie mniej więcej powinno być wgłębienie. Dodatkowo na założonej tapicerce do dołu lekko ja odegnij i zobacz sobie jak głęboko wchodzi kieszeń. Im bliżej zamka drzwi to kieszeń wchodzi płycej.
Możesz też trochę głebsze zrobić to wgłebienie a potem na mate nakleić jakąś gąbke akustyczną która gdzie trzeba może się sprasować do 1mm a gdzie będzie przerwa to pozostanie jej nominalna grubośc 5mm.
natomiast jak zrobisz za płytkie to podgrzej porządnie mate w tym miejscu opalarką i szybko docisnij tapicerką drzwi. Powinna się troche w razie czego rozciągnąć
Zadnego mojego nastepnego auta nie bede robil bez zamkniecia drzwi blacha (do usztywnienia uzylem aluminiowej 2mm grubosci ... Kick sie poprawil ... sa to lekkie zmiany w odczuciu ale kick jest bardziej punktowy i moze minimalnie jest go wiecej ...
Pozdr.
Bartek
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
zpluta, A po co te maty sa tak pociachane na małe kawałeczki? Ja prawie w calości zaaplikowałem dwie maty i dołożyłem druga warstkę tylko na tym duzym otworze technologicznym
Trochę nie do mnie to pytanie, ale moim zdaniem tak było lepiej dopasować całość do tych wszystkich zagłębień a także pozostawić wolne miejsca tam, gdzie przychodzą wkręty do tapicerki, otwory na linki, cięgna itp.
Poza tym to, co widać na zdjęciu, to nie wszystko - najpierw była twardymi matami wyklejona blacha zewnętrzna a potem najpierw tymi samymi matami zaślepione otwory technologiczne, Dopiero potem maty STP. To ja może całość zapodam, choć to już gdzieś chyba na forum jest (reaktywowane po letnim padzie zeszłego lata):
Komentarz